endodoncja

Endodoncja jest dziedziną stomatologii zajmującą się anatomią, histologią i fizjologią miazgi zęba oraz patologią profilaktyczną i leczeniem chorób miazgowych i tkanek okołowierzchołkowych.

W gabinetach Dental City dajemy szansę na uratowanie zęba, którego miazga jest w stanie zapalnym, została zraniona lub/i zainfekowana.

Leczenie endodontyczno - kanałowe polega na usunięciu zmienionej chorobowo miazgi z komory zęba i kanałów korzeniowych, poprzez ich mechaniczne i chemiczne opracowanie, a następnie wypełnienie kanałów odpowiednim materiałem, który nie pozwoli na dalszy rozwój infekcji bakteryjnej.

Podczas rozmowy wstępnej, wspólnie z pacjentem, ustalamy kryteria oraz plan leczenia. Określamy:
  • Stopień złożoności leczenia (czas, ryzyko, prognoza, koszty)
  • Estetykę
  • Konieczność ewentualnej interwencji chirurgicznej
  • Przydatność protetyczną zęba.

Przeprowadzamy także zabiegi powtórnego leczenia kanałowego, oczywiście jeśli istnieje taka konieczność. Do dyspozycji mamy wysokiej klasy mikroskop Leica, dzięki któremu szybciej i skuteczniej uda się odnaleźć wąskie i zakrzywione kanały korzeniowe oraz prawidłowo je wypełnić aż do samego wierzchołka. Stałe podnoszenie kwalifikacji lekarzy i zastosowanie nowoczesnego sprzętu i materiałów, tj.: mikroskopu zabiegowego, radiografii, specjalistycznych narzędzi do opracowywania i wypełniania kanałów, nowoczesnych materiałów do wypełniania kanałów, sprawiają że zabiegi endodontyczne przeprowadzane w naszych gabinetach zawsze kończą się sukcesem.

Nasze gabinety

Gabinet Koncertowa